Przejdź do treści
Wczytuję...

Ścieżka nawigacyjna

Start / Blog Grid / Usługi cateringowe – nowe zasady obsługi konferencji /

przerwa na kawę

Pracownicy korporacyjni płynnie przeszli w tryb online. Początkowo myślano, że potrwa to przysłowiową chwilę, ale dziś wiemy, że część z nich całkowicie zrezygnuje z powrotu do biur. Skoro mogą łączyć pracę z siedzeniem w kapciach i nie marnować czasu na dojazdy do centrum... Najmocniej ucierpią na tym osoby związane stricte z obsługą wydarzeń branżowych: szkoleń, konferencji, kongresów, spotkań biznesowych. Usługi cateringowe – nowe zasady obsługi konferencji to wytyczne, które będą potrzebne wszystkim, którzy wiążą swoją przyszłość z tym obszarem HoReCa.

Przestój gastronomiczny może potrwać dłużej niż zakładano. Ponadto, gdy wszystko „wróci do normy” nic nie będzie wyglądało tak samo. Dlatego usługi cateringowe muszą przejść gruntowną przemianę pod względem jakościowym i ilościowym. Przetrwają ci, którzy najszybciej dostosują się do zmian i będą kreślić nowe ścieżki dla rozwoju branży. Poniżej znajdziesz odpowiedzi na najważniejsze pytania:

  • Jakie są nowe wytyczne dla cateringu konferencyjnego?

  • Jak szybko przystosować się do zmian?

  • W co warto lub nie warto inwestować posiadając firmę cateringową?

Zasady bezpieczeństwa konferencji – obsługa

System HACCP w czasie pandemii przeszedł małą rewolucję. Dodano nowe punkty kontrolne i procedury postępowania w przypadku odnotowania zakażenia na terenie zakładu. Kucharze pracują w systemie zmianowym, załoga biurowa z domu. Obsługę obowiązują maseczki i rękawiczki. Dezynfekuje się sprzęt po każdym kontakcie z klientem. Przeciera klamki, stoły, siedzenia. Dbanie o przestrzeń odpowiadającą liczbie gości spada na organizatorów. Podobnie jak zapewnienie bezpieczeństwa w każdym innym aspekcie, np. udostępnienie płynu dezynfekującego dla gości. Rezygnujemy z cyrkulacji wewnętrznej w celu zminimalizowania rozprzestrzeniania wirusów.

Jedzenie jest zabezpieczone przed dostępem powietrza. Chroni je ściana pleksi lub specjalne opakowania z pokrywkami, np. witryny. Zapewnia się optymalną temperaturę chłodzenia potraw podawanych z pomocą witryn ekspozycyjnych chłodniczych.

Zaleca się stosowanie zasad bezpiecznego przechowywania na bufetach z pomocą krytych dyspenserów i dozowników. Do zachowania odpowiedniej przestrzeni między stołem szwedzkim a gośćmi mogą posłużyć słupki odgradzające.

Zasady bezpieczeństwa konferencji – kuchnia

Jedzenie przyrządza się z zachowaniem wszystkich wymogów HACCP. Minimalizujemy ryzyko zakażenia nie tylko koronawirusem, ale innymi patogenami chorobotwórczymi: salmonellą, gronkowcem złocistym, e coli często myjąc ręce, nosząc rękawiczki, maseczki i ochronę na włosy. Monitorujemy proces obróbki termicznej, schładzania, pakowania i przechowywania produktów spożywczych. Stosujemy metodę szybkiego chłodzenia schładzarką szokową. Do pakowania produktów nietrwałych, które mają przed sobą dłuższą podróż szczególnie polecana jest pakowarka próżniowa. Szczelnie zamknięte produkty transportujemy w pojemnikach termoizolacyjnych i termosach stalowych.

Warto zaznaczyć, że zakładał to już wcześniejszy system HACCP, który jednak rzadko był respektowany. Skutkowało to częstymi zatruciami gości, szczególnie odczuwalnymi w sezonie letnim. Przed całkowitym odmrożeniem gastronomii należy znaleźć czas na przyjrzenie się wszystkim punktom krytycznym w swojej gastronomii i dostosować ją do wymogów, które kładą nacisk na zdrowie osób korzystających z cateringu wszelkiego typu.

Przygotuj się na nowy sezon cateringowy

Firmy cateringowe, które przetrwają kryzys lub wrócą do działania po unormowaniu sytuacji zderzą się z nową rzeczywistością. Wymagania co do jakości wzrosną a to może okazać się nie do przejścia dla firm, które liczyły na duże zyski małym kosztem. Czy catering czeka mniejsza ilość zamówień po lockdown? Niekoniecznie, ponieważ część pracowników z pewnością wróci do biur a luka po zawieszonych kantynach będzie musiała zostać zapełniona. Prawdopodobnie imprezy pracownicze powrócą chociażby ze względu na fakt dużej odległości pomiędzy pracownikami zdalnymi. Wspólne budowanie więzi będzie pretekstem do spędzanie czasu w firmowym gronie z cateringiem właśnie.

Najważniejsze jest przyjrzenie się poszczególnym procesom w firmie. Dużo zależy także od sprzętu odpowiadającego za chłodzenie i pakowanie potraw i ich bezpieczny transport w docelowe miejsce. Należy iść śladami całej branży i przenosić swoje działania do Internetu kładąc nacisk na pojedynczego klienta. Przy rozbudowanej sieci dostaw i dowozie we własnym zakresie jesteśmy w stanie uniezależnić się od jednej skoncentrowanej usługi. W tym przypadku załamanie się jednego filaru nie pociągnie nas jeszcze na dno a my będziemy bardziej elastyczni i otwarci w planowaniu kolejnych ruchów.

Beata

Leave a Comment